Címkék

, , , ,

Pár napja Rapcim azt mondta, úristen, kezdek felnőni. Mindezt azért sózta rám, mert elmeséltem neki, hogy ha tehetem, olyan tíz körül kelek, és ezt korainak ítélte hozzám képest. Pedig akkor még nem is tudta, milyen felnőtt vagyok mostanában: ma például vettem saját fűszertartót (nem kell semmi komolyra gondolni, kicsi, zárható műanyag dobozkák, egész konkrétan azokra a tégelyekre emlékeztetnek, amikbe az amerikai filmekben a pasik szokták a khm.. örökítő anyagot gyűjteni) ami azt feltételezi, hogy vannak fűszereim (többféle is!) valamint egy saját, különbejáratú szárítót, ráadásul a szobanövényeim sem haltak még meg.

Bár ez utóbbihoz hozzá kell fűznöm, hogy azért érdekesen viselkednek. Kezdetnek van itt az irodában egy név nélkül éldegélő mini mikulásvirág, aki felfelé terjeszkedik, de oly módon, hogy az alsó leveleit állandóan elhullajtja, és fent növeszt újakat. Elég gnóm módon néz ki szegény. Ettől függetlenül nagyon örülök, hogy még él, mert a mikulásvirág az kifejezetten meghalós fajta. Igaz, hogy létét nem csupán nekem köszönheti, jelentő szerepet játszanak benne a kollégák és/vagy a takarítónénik, mert állandóan nedves a földje – pedig rendszeresen elfelejtem meglocsolni szegényt.

Itt van továbbá Chemotox, örök kedvencünk, igaz, mostanában földalatti tevékenységet folytat. Amit úgy kell érteni, hogy az elvirágzás után szegényke majd’ másfél hétig ridegtartáson volt – pedig ilyenkor sürgősen el kellett volna ültetni – mert sehol nem találtam cserepet, majd nemtávirat (njettelegramma, ahogy a művelt orosz mondja, kár, hogy nincs cirill betűkészletem, most villoghatnék az orosztudásommal) hathatós segítségével végre elültetődött, azóta látványosan nem történt vele semmi. Azazhogy úgy csinál. De mint említettem, földalattiban nyomja: furcsa fehér izék kezdtek megjelenni a virágföld tetején. Először azt hittem, valami szemét benne maradt, de mivel a fehér izék szaporodnak, gyanús, hogy kifelé terelgeti a gyökereit. Most vagy kicsi neki a cserép és terjeszkedik, vagy légzőgyökereket tart (nemtávirat szerint legalábbis) vagy pedig előbb csak kidugja őket, aztán amíg nem figyelek, rááll, és elhagyja a cserepet. Meg engem.

A harmadik versenyzőnk Lucky Look, a négylevelű lóhere, akit egy háztartási boltban vettem, mag (vagy miaszösz) formátumban. Chemotoxszal egy napon költözött be cserepébe, föld helyett ijesztően növekvő kókuszföldet kapott, amit ajándékba adtak mellé (ilyen kis pasztillának tűnik, az ember önt rá vizet, és pár másodperc alatt olyan látványos növekedésbe kezd, mint a Golgotai, amikor a Dogmában kimászik a WCből. Nekem legalábbis ő jutott róla eszembe). Nos, szerencsehozóm szintén nem csinált semmi izgiset jópár napig, de tegnap (vagy előtte) felfedeztem, hogy egy dudor nőtt a földre, ami locsoláskor felázott, így már látható a kicsi, ámde meglehetősen szőrös szár. Ma délután ellenőriztem, akkor már határozottan mininövény formája volt, feltéve ha eltekintünk tőle, hogy még mindig szőrös.

Köszönjük a figyelmet, birge vadasparkját hallhatták.

Reklámok